Wat een persoon onderscheidt van een robot, is dat we emoties kunnen ervaren en dat robots een groot aantal bewerkingen per seconde uitvoeren, buiten de controle van de menselijke geest. Dienovereenkomstig moeten de producten worden gemaakt op basis van deze instellingen. Bij het maken van een product kan met een muzikale compositie een goede analoog worden geproduceerd. In eerste instantie is het rauw, een skelet wordt omgegooid, dan voegen we gereedschap toe, rangschikken, maken het hele ding. We brengen het tot het punt waarop elke seconde luisteren een plezier is. Bij producten is de situatie vergelijkbaar. Ten eerste MVP, dat heel goed wordt verwerkt door een robot, vanwege de eenvoud van de structuur en een kleine hoeveelheid informatie, en heel slecht door een mens, en dan – een product dat, net als muziek, emoties oproept. Terugkomend op het onderwerp van het artikel, zal ik misschien een kleine lijst maken van hoe je precies “voor mensen kunt ontwerpen”. Bestudeer uw publiek en hun gedrag Het is kwantitatief en kwalitatief onderzoek dat hiaten in uw product identificeert. Mensen gaan niet ergens heen om 2 redenen: ofwel zijn ze niet geïnteresseerd, ofwel zijn de presentatiemechanismen gemaakt zoals bij robots, ofwel zijn de mensen niet hetzelfde (maar we sluiten deze optie nu uit). Kwantitatief onderzoek is peilingen, analyses, alle verschillende hitmaps en alles wat met cijfers te maken heeft. Er valt nog een beetje te lezen, wees niet ontmoedigd! We classificeren verschillende tests als kwalitatief, waarin echte problemen van gebruikers en hun behoeften en verwachtingen worden onthuld. Dit zijn allerhande interviews, bruikbaarheidstests, etc. Globaal gesproken moeten we als maker de persoon observeren en wennen aan zijn rol. Bouw patronen en scenario’s Nadat we enkele gegevens hebben ontvangen, kunnen we ermee werken, in feite wat we zullen doen. Om te beginnen definiëren we de belangrijkste patronen en scenario’s waarlangs de gebruiker beweegt. Dit kunnen al bestaande mechanica zijn, of misschien gewoon iets dat al door concurrenten is geïmplementeerd. Voeg nieuwe mechanica toe Er is een klassieke inhoudspresentatie – hier is een video of een artikel. Lees en gebruik. Dit is natuurlijk allemaal goed. Maar als je dit materiaal in interessante mechanica presenteert, vergroot je de retentie. Een goed voorbeeld is toen Instagram verhalen introduceerde. Dit is in wezen dezelfde tape waarin je een video of foto kunt uploaden, maar dan in een ander mechaniek. Of IGTV is hetzelfde. Dankzij nieuwe mechanica kan de gebruiker kiezen, zelfs als er geen keuze is. Het is gewoon belangrijk, omdat elk van uw klanten moet zien wat ze verwachten te zien in het product, of beter.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html |