Het inzetten van zoekmachinemarketing Tegenwoordig hoor je het waarschijnlijk steeds vaker, steeds meer bedrijven maken gebruik van zoekmachine marketing zodat hun website een hoge positie behaald in Google. Door gebruik van zoekmachinemarketing kun je er voor zorgen dat je website goed vindbaar wordt in de zoekresultaten van een zoekmachine zoals bijvoorbeeld Google. Maar hoe bereik je nou zo’n top positie in Google met gebruik van zoekmachine marketing? Search Engine Marketing kan worden onderverdeeld in 2 deelgebieden. Dit zijn SEO (Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie) en SEA (Search Engine Advertising). Search Engine OptimizationZoekmachine marketing is een gratis vorm van zoekmachine marketing waarbij je door gebruik van de juiste relevante zoektermen aan Google laat weten dat jouw website waardevolle informatie bevat over deze onderwerpen. Zo weet een zoekmachine als Google dat jouw website getoond moet worden wanneer mensen zoeken op de zoektermen die voor jou relevant zijn. Het nadeel van SEO is echter alleen dat je niet precies weet wanneer je zoekmachine marketing daadwerkelijk effect heeft. Dit kan enkele maanden zijn, maar soms ook jaren. Search Engine AdvertisingZoekmachine advertentie is een variant van zoekmachine marketing die geld kost. Echter moet je dit meer zien als een investering, aangezien je dankzij Search Engine Advertising gemakkelijk een top positie kan bereiken in zoekmachines, op deze manier het geld als het ware kan terug verdienen. Door middel van een prijs per klik wordt er een bedrag bepaald die betaald moet worden. Je kunt dus zelf een budget instellen zodat je zelf in de hand hebt hoeveel je maximaal kwijt wil aan SEA. Daarbij komt ook dat elk zoekwoord een andere prijs per klik hanteert. Het ene zoekwoord wordt namelijk vaker opgezocht dan de andere. Hoe specifieker het zoekwoord of de zoekwoorden zijn. Hoe lager de prijs gaat zitten. Ook hierbij kun je dus zelf weer beslissen hoeveel je kwijt wil aan zoekmachine advertising. |
http://www.smpa.nl/ |