Reclame maken kan op vele verschillende manieren. Bedenk voor jezelf maar eens welke reclame jij dagelijks tegenkomt en je komt er al snel achter dat dit er meer zijn dan je in eerste instantie dacht. De manieren om reclame te uiten zijn erg uiteenlopend. Natuurlijk heb je de bekende kanalen zoals tv, internet en radio. Naast deze kanalen zijn er nog een tal aan andere manieren om reclame naar de buitenwereld te brengen. Het vergeten effect van reclameVeel mensen vergeten het effect van reclame. Toch heeft reclame meer effect dan je in eerste instantie zou denken. Door een aantal elementen kan een reclame lang blijven hangen of wordt je eraan herinnerd als je dit element tegenkomt. Denk hierbij bijvoorbeeld eens aan een bepaald persoon of melodietje die telkens terugkomt in een reclame. Als je diegene ziet op tv of hoort op de radio ga je diegene meteen associëren met de desbetreffende reclame. Hetzelfde geldt eigenlijk voor een melodie of liedje wat terugkomt in een reclame. Wanneer dit een pakkende melodie is dan is de kans groot dat je dit meteen associeert met de reclame als je het werkelijke nummer hoort. Het kan dus maar zo zijn dat door een bepaald aantal elementen toe te voegen aan een reclame je een reclame creëert die bij mensen blijft hangen. Dit kan een van je doelen zijn, daarnaast wil je natuurlijk dat diegene jouw product of dienst afneemt. De goedkope kanalenZoals veel mensen weten is het erg prijzig om reclame te maken op tv, internet en radio. Wanneer je hier reclame op maakt heb je vaak al een groot budget. Tuurlijk zijn er altijd manieren om toch reclame te maken met een minder groot budget. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan het hebben van reclame borden. Deze borden hebben vaak meer invloed dan je in eerste instantie zou denken. Mocht er bijvoorbeeld een event of een optreden zijn bij jou in de wijk of in de stad, dan is de kans groot dat je langs de weg hier reclameborden van tegenkomt. Onbewust of misschien wel bewust neem je dit toch in je op. |
http://www.bergslot.com/ |