Ook tegenwoordig is zoekmachine optimalisatie nog steeds een wezenlijk onderdeel van ieders SEO strategie. Met dit middel kun je een constante stroom onbetaalde, relevante bezoekers genereren, iets wat met bijvoorbeeld display advertising slechts in mindere mate lukt. Een groot gedeelte van zoekmachine optimalisatie bestaat uit het vergroten van de autoriteit en naamsbekendheid van jouw website. Er zijn diverse dingen die je kunt doen, die allen vallen onder de noemer ‘linkbuilding’.
Google Mijn Bedrijf
De belangrijkste linkbuildingstap is het aanmaken van een Google Mijn Bedrijf account. Dit is een geweldige basis om SEO autoriteit te creëren en vertelt zowel Google als de bezoeker een hoop over wie jij bent en wat jij doet.
Bedrijvenpagina’s en andere gerelateerde pagina’s
Zo is het ook belangrijk dat je op genoeg andere plaatsen terug bent te vinden. Denk hierbij aan het aanmelden bij diverse bedrijvenpagina’s, zoals de Telefoongids en bijvoorbeeld Yelp voor restaurants. Het is belangrijk dat je op diverse plekken bent terug te vinden, zodat Google extra context heeft om jouw SEO autoriteit te bepalen.
Sociale media
De SEO autoriteit van een website is in grote mate afhankelijk van het aantal bezoekers dat via andere wegen dan Google wordt aangetrokken. Wanneer jij een hoop traffic via social media kanalen genereert, is dit ook een vorm van linkbuilding. Bovendien is het een win-winsituatie: je krijg én meer bezoekers, én meer autoriteit!
Anchorteksten
Tot slot zijn ook de anchorteksten van groot belang voor de linkbuilding van jouw website. Dit wordt namelijk gebruikt om te bepalen wie je bent en wat je doet. Het belangrijkste is om jouw bedrijfsnaam te versterken, alsmede de URL, en dit aan te vullen met ‘natuurlijke’ anchorteksten. Als je dit eenmaal hebt, kun je tot slot nog gericht de autoriteit versterken met zoekwoord gerelateerde anchorteksten.
De partij die je hierbij kan helpen, is de Online SEO Specialist. Lees direct verder over de diensten van dit SEO bureau.