Als bedrijf is het best lastig om een goede start te maken in de optimalisatie van je zoekresultaten in bijvoorbeeld Google. Het is een zoekmachine die ontzettend veel gebruik wordt door vrijwel iedereen op de wereld. Voor bedrijven biedt dit weer een extra kans om nieuwe klanten te kunnen werven. Er komt echter een hoop bij kijken om er voor te zorgen dat je hoog komt te staan in Google. Als bedrijf kun je er dan voor zorgen die iemand het intern allemaal regelt en probeert om hoger te komen in Google. Over het algemeen is dit redelijk te doen voor Adwords. Het beste is echter om je adwords beheer uitbesteden aan een bedrijf dat zich specialiseert in zoekmachine optimalisatie. Als je daarvoor kiest dan weet je zeker dat het bedrijf de expertise heeft om ervoor te zorgen dat het geld dat geïnvesteerd moet worden in de adwords campagnes, goed besteed wordt. Er kan nog best wel wat geld in terecht komen en dat wil je als ondernemer natuurlijk zo goed mogelijk besteden. Een andere manier om hoger in Google te komen is met behulp van organische zoekmachine marketing. Dit is iets ingewikkelder dan het gebruik van adwords campagnes. Voor organische resultaten wordt er geen gebruik gemaakt van adwords en hoeft er dus ook geen geld worden uitgegeven om te ‘adverteren’ zoals dat zou moeten gebeuren met adwords. Het is echter veel meer werk om organisch goed gevonden te kunnen worden en er is een hoop expertise nodig om ervoor te zorgen dat je organisch gevonden kunt worden. Daarnaast gaat er ook veel meer tijd inzitten. Met een adwords campagne sta je vrijwel direct bovenaan in Google, maar kost het veel meer geld. Voor de organische resultaten kan het wel enkele weken tot maanden in beslag nemen voordat je veranderingen zit in je google positie. |
http://www.e-conomy.nl |