De vraag is, wanneer is artikel marketing voldoende? Het antwoord op deze vraag is eigenlijk heel eenvoudig, voldoende artikel marketing bestaat niet. Artikel marketing is een continue, wel gedoseerd, proces. Primair wordt artikel marketing gebruikt als SEO off-page ondersteuning om websites naar voren (boven) te drijven in Google. En secundair om deze posities vast te houden. Om het eerste doel te bereiken is voldoende artikel marketing een gedoseerd aantal keren in bepaalde periode plaatsen van artikelen op externe websites. Teveel kan tot gevolgd hebben dat Google het verdacht vindt en uw website voor een tijd (tot 6 maanden!) parkeert. Dit fenomeen wordt Sandbox genoemd, het wordt overigens niet officieel door Google bevestigd. Zelfs na het vrijlaten uit de zandbak is het niet eenvoudig de website op een toppositie te krijgen. Echter zeer onregelmatige en weinig artikel marketing laat uw website ook niet echt naar voren bewegen. Het is dus werkelijk zaak, meestal op basis van ervaring, zelf uit te vinden wat voldoende artikel marketing werkelijk is. Doel artikel marketingMet ondersteuning van artikel marketing, naast vele andere zaken – niet te vergeten on-page SEO, kan je een website naar een toppositie stuwen in Google. Uiteindelijk wordt je website slechts gevonden wanneer je een toppositie hebt. Artikel marketing is het onderdeel binnen internet marketing wat misschien wel het meest onderschat wordt, het is veel werk en een direct zichtbaar resultaat levert het niet op. Daarnaast gaat het eigenlijk niet om de artikelen, al zijn ze nog zo mooi en inhoudelijk sterk, maar om de website die de toppositie moet krijgen. Wanneer men artikel marketing bijvoorbeeld met content marketing vergelijkt is het duidelijk waarom artikel marketing “onderschat” (eigenlijk niet geliefd) wordt. Voor content marketing moeten creatieve teksten, perfect passende kwaliteits afbeeldingen en video´s samengesteld worden en wanneer dit online staat is direct het resultaat te zien. Bij artikel marketing is dit duidelijk anders, er moeten artikelen van minimaal 400 woorden geschreven worden. Deze artikelen moeten een relevantie hebben met de te promoten website en iedere keer uniek zijn. Echter is er, naast de zoek machine, geen hond die er naar kijkt. Artikel marketing stopt nooitWe hebben het over voldoende artikel marketing gehad. De definitie is niet hard, maar een ding is duidelijk, het stopt nooit. Het is werkelijk noodzakelijk om regelmatig zeer relevante artikelen te schrijven en deze te publiceren op externe websites, ook wanneer uw website een toppositie heeft, Dat de frequentie duidelijk lager is ten opzichte van de periode dat met behulp van artikel marketing een website naar voren wordt gedreven is wat anders. Dankzij artikel marketing wordt een website naar voren gedreven binnen Google. Hierbij zal de frequentie van het plaatsten van artikelen duidelijk hoger zijn dan het gebruiken van artikel marketing om een toppositie vast te houden. Echter geen artikelen plaatsen met behulp van artikel marketing wanneer een website een toppositie bereikt heeft, zal als gevolg hebben dat de website langzaam weer afzakt. |